Onze vijfdes trokken op 3 en 4 mei naar de la “Ville de l’amour”, Parijs! Twee bussen, 110 enthousiaste leerlingen en dito leerkrachten, we hadden er veel zin om samen te genieten van al het moois dat de hoofdstad van Frankrijk te bieden heeft!

De weergoden waren ons goed gezind: het was een zonovergoten tweedaagse. Donderdag genoten we van een pic-nic bij de “Grande Arche” in La Défense om daarna te starten met 1 van de 3 wandelingen die vooraf uitgestippeld waren. Deze studiereis kon ook doorgaan voor Sportdag! Sommige groepen hadden tegen de avond meer dan 15000 stappen op hun teller!

De Notre-Dame, de Eiffeltoren, het mooie Operagebouw, de gezellige pleintjes van Montmartre, de sfeer in quartier latin, …onze leerlingen hebben het reuze gesmaakt!

Na een nachtje (of moeten we zeggen een paar uurtjes?) rust waren we weer paraat om vrijdag de mooie stad te ontdekken.

De fotozoektocht in kleine groepjes in de wijk rond de Sacré – Coeur was een toppertje!

Het leverde zelf een selfie op met Pieter “De Mol” ! Al wisten de meisjes uit 5Oma toen nog niet dat deze sympathieke pastoor uit Brugge De Mol was.