6OMa op werfbezoek bij MIROM

Sinds augustus 2016 breidt MIROM Roeselare het warmtenet uit. Om de hinder van de werken te beperken, werd in het verleden al onder meer gewerkt met een gestuurde boring onder de Westlaan.  Vandaag moest het warmtenet het Roeselaars stadspark dwarsen. Om de hinder daar te beperken en het openbaar groen te sparen worden er twee ondergrondse leidingen van elk 230 meter lang onder de grote Bassin getrokken en dit ter hoogte van de Weststraat.

Omdat dit een vrij unieke techniek is voor de aanleg van warmtenetten in Vlaanderen en de techniek gebaseerd is op heel wat fysische principes en mooie staaltjes van techniek gingen de leerlingen van 6OMa ter plaatse kijken.

De leerlingen kregen er tekst en uitleg van zowel het studiebureau als van de technische diensten van alle betrokken partijen.