Organisatie en logistiek

Organisatie en Logistiek is een praktische studierichting in de arbeidsmarktfinaliteit binnen het domein Economie en Organisatie.

Heb je een grote interesse in economie en ondernemen? Ben je nauwkeurig en plichtsbewust. Werk je graag in een digitale omgeving? Dan is Organisatie en Logistiek echt iets voor jou. Deze studierichting is er voor leerlingen die in de eerste graad de B-stroom hebben gevolgd.

ALGEMENE VORMING

We zetten in op communicatieve vaardigheden tijdens de lessen Nederlands, Frans en Engels want die zijn essentieel om professioneel te communiceren. Aangezien we leven in een maatschappij waarin de goederen-, documenten- en informatiestroom in hoge mate gedigitaliseerd is, zetten we sterk in op het verwerven van ICT-vaardigheden.

ONTHAAL

Je maakt kennis met het boeiende takenpakket van een onthaalmedewerker: je onthaalt, registreert en informeert klanten en bezoekers. Je verwerkt de (digitale) post en ondersteunt en bereidt vergaderingen voor.

VERKOOP

Je verkent de retailsector en de activiteiten van een retailmedewerker: artikels presenteren met aandacht voor een optimale winkelbeleving, de klant ondersteunen tijdens zijn aankoop, online en offline communicatie met de klant.

LOGISTIEK

Het takenpakket van een logistiek medewerker is boeiend en veelzijdig. Je leert elk aspect van de logistieke goederenstroom kennen, zowel het praktische als het administratieve luik.

NAAR DE DERDE GRAAD

Leerlingen die hun gading vonden in deze studierichting kiezen in de derde graad voor logische vervolgopleidingen zoals Logistiek of Organisatie en Sales.

VakDerde jaarVierde jaar
Nederlands4*4*