Goed om te weten

Wanneer beginnen en eindigen de lessen?

De lessen lopen van 8.25 u. tot 12.05 u. en van 13.10 u. tot 16 of 16.50 u. volgens het leerjaar en de studierichting, op woensdag van 8.25 u. tot 12.00 u.  De school is open van 7.30 u. tot 18 u., op woensdag tot 15 u.

Moet ik boeken kopen of huren?

Handboeken en werkboeken kun je op school kopen. Dat is niet verplicht, het is enkel een service die wij je aanbieden. Je laptop huur je via de school.

Kan ik op internaat?

Wij behoren tot de Scholengroep Sint-Michiel. Daardoor beschikken wij over een modern uitgerust internaat. Klik hier voor meer informatie.

Wanneer kunnen mijn ouders de leerkrachten spreken?

Begin oktober organiseren we al een oudercontact voor het eerste jaar. Voor alle andere jaren is dit eind oktober. Dan worden je ouders geïnformeerd over de eerste maanden die je op school doorbracht.

Op geregelde tijdstippen nodigen we de ouders van alle leerlingen uit om met de leraren te spreken. Ook daarbuiten zijn de ouders bij ons welkom. De Burgerschool is een open huis; bij ons kun je altijd terecht met je vragen en voorstellen.

Bestaat er ook een oudervereniging?

Onze school mag rekenen op de steun van een bloeiende oudervereniging. Via het oudercomité worden de ouders dichter bij het beleid van de school betrokken.

Kan ik op school eten?

Op school kun je een degelijk middagmaal tegen een redelijke prijs gebruiken. Als je zelf je lunchpakket meebrengt, zorgen wij voor plaats en drank. Er is keuze tussen soep, koffie, vruchtensap, diverse melkproducten en water.

Kan ik in de studie blijven?

Het hele schooljaar is er gratis studiegelegenheid voor wie wil:

• op woensdagnamiddag: van 12.30 u. tot 14.10 u.;
  • op maandag: van 17 u. tot 17.55 u.;
  • op dinsdag en donderdag: van 16.15 tot 17.55 u.