Zuid-Afrika project

Al bijna 20 jaar organiseert onze school een uitwisseling met Hoërskool Strand nabij Kaapstad, Zuid-Afrika. Deze uitwisseling is wederkerig: eind september ontvangen we een groep Zuid-Afrikaanse leerlingen met hun leraren en in het voorjaar brengt een groep Vlaamse leerlingen met begeleidende leerkrachten een tegenbezoek. Twee weken lang kunnen we van elkaars natuur en cultuur proeven en dit is altijd een unieke en verrijkende ervaring voor beide partijen.

De leerlingen die in de voorbije jaren te gast waren in Zuid-Afrika spreken over een onvergetelijke ervaring. Ze komen in contact met een gemeenschap, gastvrije, warme en enthousiaste mensen die met veel –  terechte –  trots hun school en leefwereld voorstellen. Over land- en cultuurgrenzen heen worden vriendschapsbanden gesmeed die ook na de uitwisseling druk onderhouden worden.