2daagse Project 1A.COM

Donderdag 1 juni… Een dag waar vele van onze leerlingen uit 1A.COM al lang naar uitkeken. Die dag vertrokken we namelijk met ons allen op tweedaagse naar Ieper in het kader van Project.

Tijdens het derde trimester werd er in Project gewerkt rond de Grote Oorlog. Zoals elk project, werd ook dit project afgesloten met een hoogtepunt. Deze keer echter geen ouderavond of spelnamiddag voor de tweedes, maar wel een tweedaagse naar Ieper, een stad die veel geleden heeft tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Het project begon met een introductiemoment rond WOI. Nadat de leerlingen wat achtergrondkennis verzameld hadden over de Grote Oorlog, mocht elk groepje vijf activiteiten voorstellen. Vanuit deze voorstellen volgende een selectie door de jury. De acht groepjes mochten in de volgende lessen hun activiteit verder uitwerken. En het resultaat mocht gezien of misschien beter gezegd beleefd worden: een beeldje maken voor Coming World Remember Me (CWRM), een fotozoektocht in het Flanders Fields Museum, een wandeling met zuster Jeanne Mesdom, het bijwonen van The Last Post, een muziekquiz en een wandeling op de vestingen. Daarnaast werd ook de catering en publiciteit verzorgd door de leerlingen.

Na inspanning was het tijd voor ontspanning. De tweede dag trokken we met de hele groep naar Bellewaerde. Daar kregen de leerlingen een rondleiding achter de schermen van de attracties en mochten ze deze uiteraard ook zelf testen.

Na dit laatste project kijken wij als leerkrachtenteam met trots terug op onze leerlingen en een eerste jaar projectwerking binnen A.COM. Op naar een tweede jaar Communicatie, Ondernemingszin, Multimedia en Digitalisering.

Vorig Artikel

Volgend Artikel