MOVE TEGEN PESTEN

Van 2 tot en met 9 februari is het de Vlaamse Week tegen Pesten. Alle meters en peters kregen vorige week een vorming rond pesten. Tijdens deze vorming kregen ze allerhande informatie rond pesten/plagen. Er werd hen ook gevraagd om een activiteit uit te werken voor de eerstejaars. Ze begonnen met een leuke picknick in de klas. Een praatje slaan met onze eerstejaars tijdens het verorberen van hun broodje was alweer een toffe ervaring. Daarna gingen ze aan de slag. Ze bekeken twee filmpjes onder andere ook de move tegen pesten. Dit jaar vraagt Tinne Oltmans samen met Sander, Leonard en Thomas aan iedereen om vier stippen op je hand te zetten en zo te tonen dat je pesten niet oké vindt. Maar niet zomaar! Eerst moest het manipest ondertekend worden.

Leerlingen moesten akkoord met 4 stellingen:

• ik vind pesten niet oké en zal er nooit aan meedoen;
  • ik praat erover als pesten mij bang of verdrietig maakt;
  • ik sluit niemand uit, voor mij hoort iedereen erbij;
  • ik zal altijd proberen op te komen voor iemand die gepest wordt.

Na het ondertekenen van het manipest, tekenden de leerlingen allemaal de 4 stippen!

We gaan voor een pestvrije school, onze school, de Burgerschool!