Actie tegen armoede

Onze school engageert zich om op maandag 26 november 2018 mee te werken aan de lancering van de campagne Samen Tegen Armoede – Welzijnszorg: ‘1 op 5 loopt school in de buitenbaan’.

Hiervoor plaatsten wij maandagmorgen 1 symbolische hindernis aan de schoolpoort. We gebruikten het spandoek van deze campagne. Iedere leerling die vanaf 8.00 uur de schoolpoort binnenkomt, moet onder deze spandoek door wandelen.

“In een sportstadion start de atleet aan de buitenbaan (de langste piste) met een voorsprong tegenover degene die aan de binnenbaan (de kortste piste) start. Zo krijgt elke atleet evenveel kansen.”

In de wereld van rijk en arm is dat anders! Mensen starten op éénzelfde lijn, maar niet allemaal met gelijke kansen.

Wie in de binnenbaan loopt, heeft geluk en bereikt snel de eindmeet! Wie in de buitenbaan loopt, moet veel meer inspanning leveren om dichter bij de eindmeet te komen en zal die misschien nooit kunnen bereiken!!!

VANDAAG KRIJGEN 500 000 jongeren ONVOLDOENDE ONDERWIJSKANSEN DOOR ARMOEDE: 1 OP 5 LOOPT IN DE BUITENBAAN!!!