Uitwisselingsproject Zuid-Afrika

Voor de 18de keer op rij mocht de Burgerschool Zuid-Afrikaans bezoek ontvangen: 12 leerlingen uit het 5de middelbaar met 2 leerkrachten waren hier in functie van een jaarlijks uitwisselingsproject tussen de Burgerschool en Hoërskool Strand nabij Kaapstad, Zuid-Afrika.

Het 17-daagse programma was gevuld met Belgische highlights zoals de binnenstad van Brugge, Gent, Antwerpen en Brussel. Ook bezochten ze de frontlinies waar WOI en WOII het ergst woedden: Langemark, Zonnebeke, Passendale en Ieper. In Raversyde konden ze een deel van de Atlantic Wall bezoeken. Het nieuwe politiekantoor van Kortrijk heeft voor hen ook geen geheimen meer. Natuurlijk mochten een chocolade workshop en een weekend aan zee in Oostduinkerke niet ontbreken. Als kers op de taart brachten ze ook een 2-daags bezoek aan Parijs.

Deze gevulde dagen creëerden een vriendschapsband tussen de Belgische en de Zuid-Afrikaanse leerlingen die niet meer te verbreken valt.  In februari 2020 zullen 12 leerlingen van onze 5des een tegenbezoek brengen in Zuid-Afrika.