Dag van de jeugdbeweging (DVDJB)

Op donderdagavond bleef een enthousiaste groep leerlingen op school overnachten. Ze gingen helemaal op in de avondactiviteiten. Trappen op en af, dassengevechten, leventjes verdienen, kamp bewaken, opdrachten uitvoeren … Het schoolgebouw doorkruisen na de schooluren is op zich al een belevenis.

Na een korte, geanimeerde nacht trokken heel wat leden van jeugdbewegingen naar het Polenplein voor een ontbijtfuif. In de voormiddagpauze verwenden wij onze leerlingen met stuutjes met stierenboter en warme chocomelk. ’s Middags verzorgde de traiteur het WAP-menu en de leerlingenraad was de dj van dienst. Beentjes losschudden op enkele typische dansklassiekers, het is een traditie geworden in de Burgerschool. Enkele leerlingen daagden elkaar ook uit met wat volksspelen. Een geslaagde editie! Op naar een volgende!

Dank aan de leerkrachten die heel wat tijd en energie investeerden om van deze editie alweer een zeer leuke dag (en nacht) te maken.

0 Points

Vorig Artikel