2 Art bezoekt het atelier van Nathalie Vanheule

Met 2 Art trokken de leerlingen naar Kortrijk om het atelier van kunstenares Nathalie Vanheule te bezoeken. Dit was een unieke kans want door haar drukke programma, is ze vaak in het buitenland. Wij werden hartelijk ontvangen, kregen uitleg over haar thema’s, haar manier van werken, hoe ze bijvoorbeeld met make-up een mooi kunstwerk op schuurpapier creëert. Soms maakt ze een afdruk in was van eigen vinger en geeft dit als kaarsje aan vrienden. Naast ash paintings geeft ze ook performances waarvan dan foto’s gemaakt worden, of schrijft ze poëzie die ze zelf in een boekje bundelt. Haar kunst kun je dus niet allemaal onder één noemer brengen.

Maar wat ze vooral kon overbrengen was haar liefde voor haar keuze: als je kunstenaar bent, moet je die weg volgen, ook al is die keuze niet altijd de gemakkelijkste! Dat hoorden onze creatieve leerlingen heel graag!

Vorig Artikel

Volgend Artikel