Welvaart in een samenleving hebben we te danken aan onze ondernemingen. Bedrijven zorgen voor jobs en inkomen. Een gezonde economie heeft nood aan jonge starters, dynamische jongeren die het ondernemen in het bloed hebben.
Bovendien verkoopt geen enkel product zichzelf. Er is een inspanning nodig om de consument aan te zetten goederen en diensten te kopen. De marketing draait op volle toeren.
Je hebt interesse in zowel de administratieve als boekhoudkundige kant van het bedrijfsleven, maar ook aspecten van marketing en verkoop, wetgeving, fiscaliteit en logistiek spreken je aan. Ondernemingen zijn voortdurend op zoek naar medewerkers met een brede kennis van alle aspecten van het bedrijfsleven. En wie weet kan je die kennis helemaal ten dienste van jezelf stellen als succesvolle jonge ondernemer.
We nemen je in de derde graad Marketing en Ondernemen mee in één groot verhaal over alle onderdelen van de bedrijfseconomie. Daarnaast scherpen we je competenties aan om zelfstandig en in team te werken. Je leert het Officepakket gebruiken en communiceert vlot in het Nederlands, maar ook in andere talen.
Deze richting bezorgt je een stevige en brede bedrijfseconomische kennis die nuttig zal zijn in je verdere studies, zowel in de profit- en de non-profitsector als in je latere job. Economische kennis maakt van ons ook financieel slimmere en wakkere burgers om de actualiteit beter te begrijpen.
Vak | 5 | 6 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Geschiedenis | 1 | 1 |
Natuurwetenschappen | 1 | 1 |
Wiskunde | 3 | 3 |
Nederlands | 3 | 3 |
Frans | 4 | 4 |
Engels | 3 | 3 |
Duits | 2 | 2 |
Bedrijfseconomie | 9 | 9 |
Informatica | 2 | 1 |
Totaal | 33 | 32 |