Kunst en Creatie

In de Burgerschool kan je terecht voor de basisoptie ‘Kunst en Creatie’ in de eerste graad en dit zowel in de A-stroom als de B-stroom. Ben je creatief? Hou je van muziek, beeld, woord? Dan is deze studierichting voor jou!

Heb je een uitgesproken interesse voor het artistieke en wil je dicht bij huis te weten komen of een opleiding in een uitgesproken kunstrichting iets voor jou is? Dan ben je in de Burgerschool aan het juiste adres. We combineren de artistieke invalshoek met een stevige algemene vorming, zodat voor de tweede graad alle keuzemogelijkheden open blijven.

In het eerste jaar kan je jouw creativiteit al volop botvieren tijdens de lessen beeld en muziek én natuurlijk gaat jou voorkeur uit naar het keuzevak ‘Creatief Project’ (2 u. per week).

In het tweede jaar voel je je pas helemaal in je element want dan kan je kiezen voor de basisoptie ‘Kunst en Creatie’ (5 u. per week). Aan de hand van lessen, projecten en workshops leer je jezelf, je talenten en interesses in het artistieke kennen en werk je samen met de leerkrachten toe naar een goede oriëntering voor de verdere opleiding.

Uiteraard ga je vooral zelf aan de slag met verschillende artistieke en creatieve expressievormen maar we maken ook tijd om samen te genieten van de kunst die anderen voor ons hebben gemaakt.

Lessentabel voor wie kiest voor ‘Kunst en Creatie’

Vak1A2A1B2B