Zeilproject vangt wind in de zeilen

De afgelopen maanden heeft onze zeilploeg niet stilgezeten. Het winterseizoen werd rijk gevuld met een nieuwe lessenreeks, een avond noodsignalen leren gebruiken, een uiteenzetting van ‘SeaShepherd’ en het jaarlijks onderhoud van de boot. Vanaf april trokken we opnieuw het ruime sop in. Na een gesmaakte oefentocht met 2 zeiljachten heen en terug naar Duinkerke (8 april) nam onze ploeg deel aan de CherryRaces van 10 en 17 mei in Nieuwpoort. Ons project is daar al goed gekend, en diverse schippers waren vragende partij naar bemanning uit onze ploeg. Onze leerlingen genoten en leerden bij! Ze kregen ongeziene kansen om mee te varen met uiteenlopende zeiljachten. Maar we komen pas op dreef en zullen de komende maanden nog veel meer ervaring opsnuiven. Alle verslagen en extra beeldmateriaal is terug te vinden op http://zeilen.burgerschool.be.

De lessenreeks zit er ondertussen op en onze studenten wacht volgende week het examen: dat wordt een rak in de wind. Maar onze studenten zien het volledig zitten! Positionering op de zeekaart, betonning, gebruik van een plotter, … zijn maar enkele elementen die aan bod kwamen … Het wordt een boeiende mix van fysica, aardrijkskunde en algemene kennis.

De wind zit er dus duidelijk onder bij de Burgerschool Sailing Experience!