Onthaal en recreatie

Onthaal en Recreatie is een praktische studierichting in de arbeidsmarktfinaliteit binnen het domein Taal en Cultuur.

Ben je enthousiast en sociaal, durf je spreken zowel in het Nederlands als in vreemde talen, ga je vlot om met elke doelgroep? Dan is Onthaal en Recreatie vast iets voor jou! Deze studierichting is geschikt voor leerlingen die in de eerste graad de B-stroom volgden.

ONTHAAL EN RECREATIE

De leerlingen maken kennis met verschillende onthaalsituaties, waarbij ze leren hoe bezoekers te verwelkomen en de nodige informatie te verstrekken. Ze leren de onthaalruimte inrichten en ontdekken het belang van klantvriendelijkheid. Omgaan met diverse doelgroepen en activiteiten begeleiden in een recreatieve omgeving is ook een belangrijk onderdeel van dit vak. Daarbij besteden we steeds aandacht aan de voorbereidingen, de vereiste apparatuur, de veiligheid en de nodige administratie.

TALEN

In deze studierichting wordt voldoende tijd vrijgemaakt voor Nederlands en de moderne vreemde talen Frans en Engels. De nadruk ligt op communicatieve vaardigheden in functie van onthaal en recreatie. Wil je een job in deze sector dan heb je zeker een voetje voor als je je vlot kan uitdrukken in meerdere talen.

NAAR DE DERDE GRAAD

Leerlingen die in de tweede graad hun gading vonden in deze studierichting kunnen ook in de derde graad deze studierichting blijven volgen.

Lessentabel

VakDerde jaarVierde jaar